۱۰ منبع مفید برای تامین ویتامین D

۱۰ منبع مفید برای تامین ویتامین D

 

کارشناسان انستیتو پزشکی دانشگاه بوستون در این مقاله ۱۰ منبع مفید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن را معرفی کرده ‌اند که عبارتند از

۱٫ نور خورشید اگر پوست بدن در تماس با نور خورشید قرار بگیرد، ویتامین D تولید می کند.

۲٫ شیرغنی شده با ویتامین D که می توان از آن بستنی و پنیر غنی شده نیز تولید کرد.

۳٫ ماهی تن نیز یکی از منابع مفید ویتامین D است و سطح ویتامین D موجود در آن به مراتب بیشتر از ماهی ساردین است.

۴٫ مکمل ها نیز می توانند دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین را در اختیار بدن قرار دهند.

۵٫ زرده تخم مرغ نیز غنی از ویتامین D است و به همین دلیل توصیه می شود زرده و سفیده تخم مرغ را حتما با هم مصرف کنید.

۶٫ جگر گاو نیز منبع سرشار از ویتامین D به همراه بسیاری دیگر از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن و پروتئین است.

۷-ماهی های چرب مانند ماهی آزاد از منابع اصلی و غنی ویتامین D به حساب می آیند.

۸٫ آب پرتقال غنی شده با ویتامین D نیز برای دریافت دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین گزینه مفیدی است.

۹٫ غلات غنی شده با ویتامین D نیز به همراه شیر یا آب پرتقال غنی شده منبع مفید این ویتامین هستند.

۱۰٫برخی از گونه های قارچ ها که در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی رشد می کنند سرشار از ویتامین D هستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *